Це виглядає доволі дивно, але у Google все не так просто.
У GA4 дані спочатку потрапляють в аналітику, далі вони моделюються та розподіляються між каналами відповідно до атрибуції. Через це виникає затримка у передачі даних.
Для GA4 це нормально — переглядати інформацію за довгий період (наприклад, 90 днів) і навіть «докидати» дані про продажі заднім числом.
А от для Google Merchant підхід інший. Тут важливіше отримати максимально актуальні дані у короткому вікні (до 40 днів) без гри з атрибуцією. Для нього не має значення, з якого каналу прийшов клієнт — важливо лише, скільки реально було продано.
Без окремого тегу дані потрапляють у Merchant із затримкою. Алгоритми навчаються повільніше, і ви можете втратити тренд


Залежність між оптимізацію тієї ж PMAX кампанії в Google ads – є.
Але побачать її, здебільшого ті, в кого замовлення сотнями 🙂
Так як в загалом, це в додаток до enhanced conversions (розширених конверсій). Типу, так на 4% там наче краще вплив, оптимізація.
4% від 1000 замовлень – це відчутно, але від 100 або 10 замовлень.
Сподіваюсь ви зрозуміли до чого я… Корисна штукенція, але чи всім потрібна?
Як встановлювати
Взагалі, там 2 способи. Але я вважаю що інструкція по дебільному написана.
https://support.google.com/merchants/answer/14166401
То ж я обрав спосіб максимальне безпечний (install manualy) – встановив окремо гугл тег, через гугл тег менеджер. Окремо вказавши події котрі передавати:
view_item, add_to_cart, begin_checkout, purchase
Чого не обрав Use the google tag found on your website
Бо я не знайшов відповіді на свої питання:
Чи дублює воно події? Ось ,якщо з’єднаю тег мерчанту з рештою під одним гугл тегом, і наприклад залітає купівля, в мене ж зразу у той гугл тег летить: purchase для динамічного ремаркетингу, для ga4, для g_ads
у кожному вказано destination.
А Merchant який purchase буде рахувати? Чи він зклеїть у transaction id?
і дебаггінг не зробиш, воно ж летить в одне місце без distination, а кінцевий результат – Вуаля! продажі з органіки.

Висновок: Google tag від Merchant – потрібен не всім, але корисний
Якщо тренди критичні або важлива безкоштовна видача — ставте тег Merchant. В інших випадках базового з’єднання GA4 + Merchant = вистачить